News

Kia ชูไฮไลท์ ยนตรกรรมอเนกประสงค์ระดับพรีเมียม Carnival

Edit

Kia ชูไฮไลท์ ยนตรกรรมอเนกประสงค์ระดับพรีเมียม Carnival

บริษัท ยนตรกิจ เกีย มอเตอร์ จำกัด ผู้นำเข้าและจัดจำหน่ายรถยนต์เกีย ในประเทศไทยอย่างเป็นทางการ เผยยอดขายปี 2564 โตสวนกระแสโควิด พร้อมลุยตลาดปีนี้ด้วยการเดินหน้าขยายโชว์รูมพร้อมศูนย์บริการอย่างต่อเนื่อง รองรับลูกค้าให้ครบทุกภูมิภาค ชูไฮไลท์ ยนตรกรรมอเนกประสงค์ระดับพรีเมียม Kia Carnival เจเนอเรชั่นที่ 4 จัดแสดงให้ชมครบทุกรุ่นย่อย พร้อมข้อเสนอพิเศษ ที่งานบางกอก อินเตอร์เนชั่นแนล มอเตอร์โชว์ ครั้งที่ 43 ณ บูธเกีย B1 ชาเลนเจอร์ฮอลล์ 1 – 3 อิมแพ็ค เมืองทองธานี ระหว่างวันที่ 23 มีนาคม – 3 เมษายน 2565

นางสาวฬสนันท์ ภูนิธิพันธุ์กุล ผู้อำนวยการฝ่ายการตลาด บริษัท ยนตรกิจ เกีย มอเตอร์ จำกัด กล่าวว่า “ปี 2564 ที่ผ่านมา เป็นอีกหนึ่งปีที่การดำเนินธุรกิจได้รับผลกระทบจากการระบาดของโควิด 19 อย่างไรก็ตาม ยนตรกิจ เกีย ได้ปรับตัวเพื่อรับมือกับสถานการณ์ดังกล่าวอย่างต่อเนื่อง และสามารถเติบโตขึ้นจากปี 2563 กว่า 33% ด้วยยอดขายรวม 1,653 คัน ทั้งนี้ เนื่องด้วยภาพรวมเศรษฐกิจของไทยที่มีการเปิดประเทศ และผ่อนคลายมาตรการควบคุมต่างๆ ทำให้กิจกรรมทางเศรษฐกิจทยอยกลับมาฟื้นตัว ปัจจัยบวกจากความเชื่อมั่นของผู้บริโภคปรับตัวดีขึ้น ประกอบกับ ยนตรกิจ เกีย ได้ปรับกลยุทธ์ด้านการขายและการบริการเพื่อตอบโจทย์ความต้องการลูกค้าอย่างเต็มที่และครอบคลุมมากขึ้น ทั้งการนำเสนอแคมเปญส่งเสริมการขาย รวมถึงเร่งขยายโชว์รูมพร้อมศูนย์บริการให้ครอบคลุมมากยิ่งขึ้น โดยปัจจุบัน เกีย มีโชว์รูมพร้อมศูนย์บริการ 20 แห่งทั่วประเทศ และมีแผนจะขยายเพิ่มเติมอีก 5 แห่งภายในปี 2565 ได้แก่ เชียงใหม่ อุดรธานี พิษณุโลก นครปฐม และนนทบุรี และยังมีอีกหลายพื้นที่ที่อยู่ในช่วงการพิจารณาแต่งตั้งผู้แทนจำหน่ายรายใหม่อีกด้วย และอีกหนึ่งปัจจัยที่สำคัญ คือ การเปิดตัวยนตรกรรมอเนกประสงค์สำหรับครอบครัว อย่าง เกีย คาร์นิวัล ใหม่ ที่มีกระแสตอบรับดีมาก รวมถึงกระแสความนิยมของกลุ่มยนตรกรรมอเนกประสงค์ที่เพิ่มมากขึ้นเรื่อยๆ ในประเทศไทย โดยสามารถครองสัดส่วนทางการตลาดในกลุ่มยนตรกรรมอเนกประสงค์ MPV กว่า 32%”

อย่างไรก็ตาม ปัจจุบันตลาดยังคงมีปัจจัยเสี่ยงจากการระบาดของโควิด 19 อย่างต่อเนื่อง โดยเฉพาะปัญหาการขาดแคลนเซมิคอนดักเตอร์ชิปทั่วโลกที่ส่งผลต่อการผลิตและการส่งมอบรถยนต์ที่ล่าช้า ยนตรกิจ เกีย ได้พยายามอย่างเต็มที่ในการประเมินสถานการณ์และปรับแผนการสต๊อกเพื่อเร่งส่งมอบรถให้ลูกค้าที่จองมาให้เร็วที่สุด นางสาวฬสนันท์ กล่าวเพิ่มเติม

Edit

Kia unveils the premium multi-purpose vehicle Carnival

Yontrakit Kia Motor Company Limited, an importer and distributor of Kia cars in Thailand, officially revealed that the sales are growing against the Covid-19 trend. This year will be focusing on entering the market by continuously expanding showrooms with service centers in order to support customers in all regions. The highlight is the 4th generation premium multi-purpose vehicle Kia Carnival exhibited for all sub-models with special offers. It is now started at the 43rd Bangkok International Motor Show at Kia booth B1, Challenger Hall 1-3, Impact Muang Thong Thani during March 23 – April 3, 2022

Miss Lasanun Phunithiphankul, Marketing Manager of Yontrakit Kia Motors Co., Ltd. said, ‘The past year of 2021 was another year that business operations have been affected by the COVID-19 outbreak. However, Yontrakit Kia has continually adapted to cope with such situations, and the growth in 2020 was increased by more than 33% with a total sales of 1,653 vehicles. However, economic activity is gradually recovering as a result of measures to open the country and relax various control measures. These positive factors are causing consumer confidence to improve, and Yontrakit Kia has adjusted its sales and service strategies to fully and comprehensively meet the needs of customers with a wide range of promotional campaigns, expansion of showrooms, and service centers. Currently, Kia has 20 showrooms and service centers across the country, and there are plans to expand to 5 more locations by 2022, which are in Chiang Mai, Udon Thani, Phitsanulok, Nakhon Pathom and Nonthaburi.

In addition, there are many areas in the process of appointing new distributors as well. Another important factor is the launch of a multi-purpose vehicle for families, the new Kia Carnival, which has received a great response. This also reflects a growing popularity of the multi-purpose vehicle group in Thailand by occupying the market share of the MPV by more than 32%.”

However, at present, the market is still facing risk factors from the spread of COVID-19. In particular, the global shortage of semiconductor chips has resulted in delays in vehicle production and delivery. Yontrakit Kia has made every effort to assess the situation and adjust its stock plans to expedite delivery of vehicles to customers who have made a reservation as soon as possible, Miss Lasanun added.

Scroll to Top