HIGHLIGHT CAR

Toyota e-Palette

Edit

 รถยนต์ไฟฟ้าแบตเตอรี่ขับเคลื่อนแบบไร้คนขับ Toyota e-palette มีการการแนะนำครั้งแรก ในปี พ.ศ. 2561 ในประเทศญี่ปุ่น เป็นรถยนต์คันแรกของโตโยต้าที่พัฒนาขึ้นโดยเฉพาะสำหรับแอปพลิเคชันการขับเคลื่อนอัตโนมัติในรูปแบบบริการ Autono-MaaS ที่มาจากคำว่า “Autonomous” และ “Mobility as a Service” สื่อถึงบริการขับเคลื่อนอัตโนมัติไร้คนขับของยานยนต์โตโยต้า สะท้อนถึงการเข้าสู่การเป็นองค์กรด้านการขับเคลื่อน (Mobility) ผสานการใช้ไฟฟ้า เครือข่ายที่เชื่อมต่อ และเทคโนโลยีการขับขี่ขั้นสูง เพื่อรองรับธุรกิจการขับเคลื่อนที่ใช้ร่วมกันและรูปแบบธุรกิจใหม่ๆ 

โดย Toyota e-Palette ได้รับการพัฒนาภายใต้แนวคิด 

ออกแบบเพื่อการเคลื่อนย้ายที่สะดวกสบาย การออกแบบเน้นความสมมาตรด้านหน้า และด้านหลัง โดดเด่นด้วยรูปทรงลูกบาศก์ และล้อที่มุมทั้งสี่ ตัวรถมีพื้นที่ภายในที่กว้างขวางและสะดวกสบาย คล่องตัว

ผู้โดยสารเข้า-ออกได้ง่าย สะดวกสบายและรวดเร็ว กับประตูบานเลื่อนขนาดใหญ่ ทางลาดไฟฟ้า และระบบควบคุมรถให้หยุดที่จุดขึ้นและลงที่กำหนดสำหรับผู้โดยสาร รวมถึงผู้พิการที่ใช้รถเข็น ด้วยระยะฐานล้อที่ยาวและพื้นราบ 

การขับขี่อัตโนมัติด้วยความเร็วต่ำที่เน้นความปลอดภัย Toyota e-Palette มาพร้อมระบบขับเคลื่อนอัตโนมัติที่ออกแบบพิเศษ รวมถึงฮาร์ดแวร์ ซอฟต์แวร์ควบคุมการทำงาน และเซ็นเซอร์ขั้นสูง เช่น กล้อง และ LiDAR เมื่อรวมกับแผนที่แบบ 3 มิติ ที่มีความแม่นยำสูงและระบบการจัดการที่ดีเยี่ยม ทำให้ Toyota e-Palette มีการขับขี่อัตโนมัติด้วยความเร็วต่ำ ที่ระดับมาตรฐานของระบบขับเคลื่อนอัตโนมัติ SAE (Society of Automotive Engineering หรือ สมาคมวิศวกรยานยนต์) ระดับ 4

Edit

The self-driving battery electric vehicle Toyota e-palette was first introduced in 2018 in Japan. It is Toyota’s first vehicle developed specifically for autonomous driving applications as a service. Autono-MaaS, derived from the words “Autonomous” and “Mobility as a Service”, refers to autonomous driving services and reflects the entry into the organization of Mobility that combines the use of electricity, connected network, and advanced driving technology to support shared mobility and new business models.

Toyota e-Palette was developed under the concept…

  • Designed for easy movement, the design emphasizes symmetry at the front and back, striking the shape of a cube, and the wheels on the four corners. The interior is spacious and comfortable.
  • Passengers are able to get in and out easily, comfortable and fast with large sliding doors and electric ramps, together with vehicle controls to stop at designated ascent and descent points for passengers including people with disabilities who use wheelchairs with a long wheelbase and flat ground.

The autonomous driving at low speeds that emphasize safety, Toyota e-Palette comes with a specially designed automated driving system, including operation control hardware and software, advanced sensors such as cameras and LiDAR, and high-precision 3D mapping. All qualifications allow the Toyota e-Palette to achieve low-speed automated driving at the Level 4 by SAE (Society of Automotive Engineering or Society of Automotive Engineering).

Scroll to Top