Maserati MC20 ซูเปอร์คาร์รุ่นแรกในประวัติศาสตร์ของค่ายตรีศูล ผสานจิตวิญญาณสปอร์ตของเครื่องยนต์ Nettuno V6 3,000 ซีซี ที่มีกำลังสูงสุด 630 แรงม้า อัตราเร่ง 0-100 กม./ชม. ภายใน 2.9 วินาที ความเร็วสูงสุดกว่า 325 กม./ชม. โดยเป็นขุมกำลังที่ Maserati ผลิตขึ้นที่โรงงานของตัวเองเป็นครั้งแรกในรอบ 20 ปี
อักษร MC ย่อจาก Maserati Corse ขณะที่ตัวเลข 20 มาจากปีที่เปิดตัว (2020) รูปลักษณ์ของ MC20 ใช้เวลาในการรังสรรค์ประมาณ 2 ปี ด้วยความร่วมมือตั้งแต่ต้นของวิศวกรจาก Maserati Innovation Lab, ผู้เชี่ยวชาญด้านเทคนิคจาก Maserati Engine Lab และบรรดานักออกแบบจาก Maserati Style Centre รูปลักษณ์ของ MC20 ถูกออกแบบให้สะท้อนถึงตัวตนและประวัติศาสตร์ของแบรนด์ หลอมรวมความงามสง่า สมรรถนะ และความสะดวกสบายได้อย่างลงตัว การให้ความสำคัญกับสมรรถนะ ก็ส่งผลให้รถมีบุคลิกโดดเด่นและเป็นเอกลักษณ์ ขณะที่ประตูเปิดขึ้นแบบปีกผีเสื้อ ไม่เพียงงดงาม แต่มาพร้อมฟังก์ชั่นการใช้งานที่โดดเด่น สามารถเข้า-ออกได้สะดวก
ระบบอากาศพลศาสตร์ผ่านการออกแบบและปรับแต่งในอุโมงค์ลมที่ Dallara Wind Tunnel โดยใช้เวลาทั้งหมดกว่า 2,000 ชั่วโมง และการทดสอบ CFD (Computational Fluid Dynamics) กว่า 1,000 ครั้ง ซึ่งผลลัพธ์ก็น่าประทับใจดุจงานศิลป์ เส้นสายตัวดูเรียบง่ายสะอาดตา โดยมีเพียงสปอยเลอร์หลังขนาดพอเหมาะ ที่ช่วยเพิ่มแรงกดให้ตัวรถ โดยไม่ส่งผลกระทบต่อความงดงาม มาพร้อมค่าสัมประสิทธิ์แรงเสียดทานต่ำกว่า 0.38
Maserati MC20 is the first supercar in Trident history that implements the sporty spirit of the 3,000CC Nettuno V6 engine with a maximum power of 630 Hp, 0-100 km/h acceleration in 2.9 seconds, and a top speed of over 325 km/h. It is a powerhouse that Maserati produces at the Maserati-own factory for the first time in 20 years.
The letter MC stands for Maserati Corse, while the number 20 is from the year it was launched, 2020. The look of the MC20 took approximately two years to create, thanks to the early collaboration of engineers from Maserati Innovation Lab, technical experts from Maserati Engine Lab, and designers from the Maserati Style Centre. The look of the MC20 is designed to reflect the brand’s identity and history — the perfect fusion of elegance, performance and comfort. The focus on performance also gives the car a distinctive and unique personality. As the butterfly door open, it is not only beautiful but also has outstanding functionality to easily enter and exit.
The aerodynamics were designed and tuned in the wind tunnel at the Dallara Wind Tunnel, taking a total of over 2,000 hours and over 1,000 CFD (Computational Fluid Dynamics) tests, the results were impressive as a work of art. The lines look simple and clean. The right size rear spoiler increases the pressure on the car without affecting the beauty. It comes with a coefficient of friction below 0.38.